Det enda jag vill säga just ikväll

av Hellstranders

Jag kan för lite om fotbollstaktik för att avgöra om Lagerbäck skötte sitt jobb ikväll eller ej. I min värld kämpade svenskarna bra. Det kändes positivt att se fyra anfallare på plan samtidigt på slutet. Det hade, som jag ser det, lika gärna kunnat sluta med svensk seger.

Men nu gjorde det inte det. Sverige är borta från VM. Amen and goodnight.

Med största sannolikhet slutar Lagerbäck. Och det är bra. Vi behöver något nytt att förhålla oss till, att hoppas på. Det är, tror jag, det bästa för alla.

En annan positiv sak i misären är att man likt VM 1998 kan se VM utan att störas av Sveriges medverkan. Man kan således betrakta fotbollen objektivt utan att våndas över Sveriges möjligheter att gå vidare ur gruppen, eller oroa sig för vilka vi kanske får möta i kvarten, osv. Lite mindre känslor helt enkelt. (Troligtvis kommer jag att bli engagerad i nåt lag ändå, men det kommer förhoppningsvis inte att göra lika ont.) (Och självklart hade jag hellre velat att Sverige skulle varit med!!, men nu är det ju som det är och då måste man ju åtminstone FÖRSÖKA tänka positivt, eller?)

Innan jag stänger boken helt och hållet vill jag dock få ur mig det sista, det där som just nu ligger och gnager, och som måste få pysa ut för att jag ska kunna sova någorlunda gott inatt:

