Är jag slut som bloggare?

av Hellstranders

Jag har inte skrivit något på snart 48 timmar. Är jag slut som bloggare nu? Sju inlägg – var det allt? Jag måste komma på något att förhålla mig till när ”bröstet blir tomt”, för att citera den store Göran Tunström. Jag måste ha en metod.

Idag börjar – Anders Tipsar.

Anders Tipsar är en serie inlägg där jag berättar om saker jag gillar, och varför. Det kan vara vad som helst – en artist, ett band, en roman, en film, ett vackert självmål på YouTube , whatever.

Min förhoppning är att beskriva saker på ett sätt som gör dig nyfiken. Eller kanske ge dig en ny infallsvinkel på något du redan känner till.

Unikt – nej. Kul för mig – ja.

Naturligtvis kommer det att trilla in inlägg om annat också, men Anders Tipsar blir nåt för mig att hålla fast vid när det blir stiltje på idéfronten. Hur ofta? Det får vi se. Inte en gång om dagen, men kanske en gång i veckan. Ibland mer, ibland mindre. Hur lång blir serien? Så lång den blir.

Då börjar vi.

