Typsnittsångest, Barcelona gjorde det igen och danska motståndsskallar

av Hellstranders

Inget nytt på Anders-fronten denna lördagskväll bortsett från att jag blivit av med en liten ångesttagg i form av typsnittet på bloggen. Jag var inte helt nöjd med hur det såg ut tidigare och har därför bytt tema till det du ser här. Lite stadigare och mer lättläst, tycker jag. Vad tycker du?

Jo det är klart, lite har ju ändå hänt. Barcelona vann klubblags-VM efter en rysare mot argentinska Estudiantes.  Barça ägde matchen men argentinarna tog ändå ledningen i första. Pedro nickade dock in kvitteringen efter en rejäl press, matchen gick till förlängning, och vem slog då till om inte Leo Messi som bröstade in det avgörande målet. Fina glädjescener efteråt med en storgråtande Pep Guardiola i centrum. Barça har tagit oslagbara sex(!) titlar under 2009. Historiskt.

Och så klämde jag in en dansk rulle på kvällskvisten. Flamman  & Citronen – den dyraste produktionen i dansk filmhistoria – var en ganska spännande men stundtals väl långsam historia och några danska motståndsmän under andra världskriget. Älskare av dansk film som jag är hade jag höga förväntningar, och visst var den välgjord och välspelad men jag köpte inte att det ständigt blev helt folktomt på stadsgatorna (mitt på dagen) varje gång en nazist skulle lönnmördas. Sevärd men inte så mycket mer.

That´s the wrap.

