Jag, min son och hela Internet på en gång.

av Hellstranders

Sitter på sängen i min sons rum. Bredvid mig sitter just sonen; han bombar och springer runt tillsammans med några okända medspelare i nåt skjut-på-allt-som-rör-sig-spel på sitt nyinkopplade xBox Live. Själv försöker jag hålla koll på det som händer på Facebook och Twitter samtidigt som jag läser nyheter och bläddrar runt på de bloggar jag hamnat på efterkälken med att följa. Plus att jag bloggar själv. Och letar låtar på Spotify.

För en stund sedan, när jag slet med att koppla in xBoxen till nätverket, satt jag i två olika telefonköer (Telia och xBox) samtidigt som jag chattade med en tjej på Telia Support. (Sa jag att jag googlade efter lösningar också?)

Och allt det här gör jag lite slentrianmässigt, ungefär som när man sätter på potatisen och plockar ur diskmaskinen samtidigt som man häller upp ny mat till katten. Det går av bara farten.

Det kanske låter stressigt och splittrat, men det är det inte. Det är så här tillvaron ser ut idag, och det är bara att gilla läget, hänga med och se det positiva i det. Sonen är glad, jag känner mig pigg av den uppdatering de sociala medierna för med sig och vi har för tillfället väldigt mysigt där vi sitter, han med sitt xBox, jag med min laptop, brevid varandra i sängen.

